FAQs

Ik zoek iets maar het staat niet op deze site

Omdat ons assortiment steeds wordt uitgebreid, kan het zijn dat we niet alles op de site hebben staan.
Neem altijd contact met ons op, om te zien of we de apparatuur toch kunnen leveren.

Wat zijn jullie openingstijden?

Er is standaard bezetting op kantoor van 09:00uur tot 17:00uur op maandag tot en met zaterdag.
Daarnaast wordt de telefoon ook buiten kantooruren bemand: belt u naar 0164-233002 en u wordt doorgeschakeld naar een medewerker. (kan even duren; blijf aan de lijn !)
Apparatuur retourneren kan ook buiten openingstijden in de nachtkluis.

Wat moet ik meenemen als ik voor de eerste keer kom huren?

In verband met de verzekering, dient u een recent legitimatiebewijs (paspoort/rijbewijs) EN een bankafschrift mee te nemen (saldo informatie kunt u onherkenbaar maken).

Controleren jullie de apparatuur voor uitgifte?

Altijd.
Wel bent u zelf eindverantwoordelijk voor het controleren van de apparatuur op volledigheid/werkbaarheid/storingen; wellicht hebben wij iets over het hoofd gezien of heeft u specifieke wensen.
Wij stellen hiervoor prep-ruimtes en -technici ter beschikking !

Heb ik gelegenheid tot controle/afregeling van de apparatuur ?

Uiteraard.
U krijgt tijd en faciliteiten om uw apparatuur te controleren.
Wij beschikken over drie Prep Ruimtes en technici die u kunnen ondersteunen.

Heeft Camuse een nachtkluis ?

Jazeker: u kunt dag en nacht bij ons terecht !
Toegang tot de nachtkluis dient wel vooraf aangevraagd te worden en geldt in principe enkel voor retour.

Kan ik eenvoudig parkeren / op het terrein komen ?

Camuse beschikt over verschillende gratis parkeerplaatsen.
Daarnaast is het terrein ook eenvoudig toegankelijk voor groot transport (vrachtwagens)

Waar kan ik laden/lossen?

Camuse heeft twee magazijnen voor het laden/lossen (Loading Bay 1 en Loading Bay 2).
U dient zich eerst te melden bij de manager verhuur, via de hoofdingang.
Camera’s/Lenzen en accessoires kunt u preppen in Prep Room 1, 2 of 3.
Retour gaat op dezelfde wijze.
Toegang tot de nachtkluis dient te worden aangevraagd bij de uitgifte medewerker.

Kan ik Pinnen bij Camuse ?

Jazeker: Wij hebben pin-faciliteiten.
U kunt niet contant afrekenen.

Wanneer krijg ik korting?

Bij meerdere dagen huur of uitgebreide aanvragen.
Daarnaast krijgen frequente klanten een vast kortingspercentage.

Moet ik borg betalen?

Nee.

Wanneer moet ik de huur afrekenen?

Indien het huurbedrag onder de 200euro is, dient u het bedrag te pinnen bij afhalen.
Ook als u voor het eerst bij ons huurt dient u het gehele bedrag vooraf te betalen per overschrijving of PIN.
In andere gevallen ontvangt u een factuur per email, met een betalingstermijn van 8 dagen.

Mag ik de apparatuur aan derden doorverhuren?

Nee. Dan is de apparatuur bij schade niet verzekerd.
Wij verhuren enkel aan eindgebruikers (producenten/cameramensen e.d.)

Mag ik buiten Nederland reizen met de apparatuur van Camuse?

Ja, maar u dient ons daarvan vooraf op de hoogte te stellen.

Kan ik ook transport huren?

Jazeker; U kunt bij ons een verlengde bestelbus of bakwagen huren, in combinatie met apparatuur.

Kunnen jullie apparatuur brengen?

Ja dat kan (enkel Nederland/België).
Wij rekenen 0,50 per kilometer, uit en thuis vanaf Camuse.

Als ik vragen heb over de apparatuur, kan ik dan bellen?

Uiteraard. Mocht u op set problemen/vragen hebben met betrekking tot onze apparatuur, dan helpen we u graag. Bel dan naar 0164-233002 of mail naar rental@camuse.nl.
Let wel: wij brengen voor support €125,- kosten in rekening, indien u bij ons geen prep heeft uitgevoerd.

Kan ik ook handleidingen van apparatuur krijgen?

Op onze website treft u handleidingen van onze apparatuur; deze kunt u als pdf inzien/opslaan of printen.